Recension: Maybelline Baby Lips

 
 
  
 
Vad? Maybelline Baby Lips läppbalsam, i färgen Peach Kiss
Pris? Ca 39 kr
 
Förra veckan fick jag ett mail från Nordic Feel att de hade fått in det populära läppbalsamet "Baby Lips" från Maybelline. Då detta är något jag sett mycket om på bland annat WeHeartIt så bestämde jag mig för att prova beställa hem ett. Jag valde färgen Peach Kiss, som är nudefärgat med lite skimmer i. Färgen på själva stiftet i verkligheten stämde väldigt bra överrens med bilderna. När jag applicerade det första gången kände jag direkt att jag blev något besviken. Det gav inte alls den lena och mjuka känslan på läpparna som man blivit lovad, utan kändes mer som ett läppglans. Jag har ju dock bara provat denna färg/smak, och vet därmed inte om någon av de andra är bättre. Färgen var helt okej fin, det gav ett lätt skimmer. Men jag hade önskat att det var mer färg, detta ger inte den där riktiga nudefärgen man är ute efter. Efter en stund började det även sticka lite lätt i mina läppar, vilket jag aldrig upplevt med andra läppbalsam i samma prisklass. Vilket gjorde att jag ifrågasatte kvalitén.
 
Betyg: 2.5/5

Överlag så är det ett helt OK läppbalsam med tanke på den billiga pengen. Ger ett fint skimmer men är inte särskilt återfuktande. Försvinner ganska snabbt och det började dessutom sticka lite i läpparna. Skulle troligtvis inte köpa igen. Min känsla överlag är att det blivit lite väl mycket medietrend över detta läppbalsam och att det därmed är aningen överskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0