Scones sunday

Glad söndag allihopa! Hoppas jag iallafall. Enligt mig kan söndagar antingen vara supermysiga och välbehövliga, eller helt värdelösa och fulla av söndagsångest. Denna söndag är tack och lov den bättre varianten för mig, vilket jag hoppas även är fallet för er!
 
Jag har precis tagit mig en långfrukost framför One Tree Hill. Har bara ett avsnitt kvar av säsong 9 nu, igen. Det här är femte gången jag ser om alla säsonger hahaha, så sjukt beroende och vägrar släppa taget. Men efter sista avsnittet nu ska jag hitta mig en ny serie, det har jag lovat mig själv. Vi får se vilken det blir!
 
Tänkte baka scones lite senare iallafall, fick sånt himla sug imorse när jag såg att vi hade cream cheese och björnbärsmarmelad i kylskåpet! Verkligen det godaste man kan ha till scones imo. Så har ni inte provat det än, gör det! Jag använder ett väldigt basic recept från min gamla hemkunskapsbok när jag bakar scones, men andra liknande recept är väldigt lätt att hitta på Internet. Mina favoriter är just originalscones, dock så byter jag ut halva delen vetemjöl mot grahamsmjöl, då jag tycker det blir godare smak och det blir även lite hälsosammare. 
 
Ha en fin söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0