108 dagar.

Nu har jag alltså varit arbetslös i 108 dagar. ETTHUNDRAÅTTTA. Fattar ni hur länge det är?! Börjar bli riktigt, fruktansvärt less nu. Jag är inte en sån person som bara sitter hemma och slöar heller, utan jag söker väldigt aktivt i massa olika städer, och har även gått runt och lämnat CV och personligt brev. Men INGET svar, någonstans. 

Jag satt och läste min gamla blogg i natt, den jag hade på Devote. Man ser på sättet jag skrev i den bloggen att jag i allmänhet var en gladare människa förr. Visst var det jäkligt tungt med allt skolarbete osv, men då var jag åtminstone med i en gemenskap. Jag hade rutiner, fick träffa människor varje dag. Nu är det i princip jag och mitt rum. 
 
Jag känner liksom hur all energi bara sakta men säkert sugs ur mig. Sover dåligt, har börjat bita ihop när jag sover så vaknar med spänningshuvudvärk. Känner mig rastlös och stressad på samma gång. Jag måste även vara jättenoga med min kost nu för har inte råd med gymkort och går knappt ut någonting förutom små promenader, så om jag inte äter jättenyttigt går jag upp i vikt direkt. Känner mig seriöst som en robot. Det enda roliga jag kan göra är att umgås med vänner/gå ut på helger, OM jag har turen att någon/några av mina vänner är ledig från jobb. Men det är inte alls säkert alla gånger. 
 
Fyfan, det är tufft. Jag vet liksom inte vad jag ska göra. Jag kan gå i tusen olika riktningar men har ingen aning om vilken som är rätt eller bäst för mig. Det är så mycket lättare att veta vad man inte vill än vad man vill. Många människor kanske skulle säga att det är härligt att inte veta någonting om framtiden, att man kan göra lite vad man vill. Men just nu känner jag inte alls så. Jag är så förvirrad att det blir att jag står och bara trampar på samma ställe. Känns även som det går bra för typ alla andra utom mig. Typ som att det måste vara jag som är dålig för jag är den enda som inte lyckas få ett jobb. 
 
Seriöst vad kan jag göra som jag inte redan gjort? Hur länge ska jag behöva vara arbetslös? 108 dagar till? Värt att tillägga är att jag varit arbetslös i 108 dagar men fortfarande inte fått försäkringspengar. De väntar jag på några veckor till. Om jag lever knapert? Mhm.
 
Snälla någon, hjälp mig innan jag blir galen på riktigt. Jag vill ha mitt liv tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du provat att fråga runt i kretsen liksom, din mammas jobbarkompis brorsa kanske behöver en assistent eller något? På mindre företag så väljer man ju helst att anställa någon som man "typ" känner genom någon annan än att lägga ut annonser osv eftersom det är drygt att gå igenom 1000 svar istället för att höra runt om det finns någon jobbsugen ungdom i ens närhet..... Blev längre än jag trodde, haha!

Svar: Ja det har jag gjort, har frågat alla tänkbara människor i min närhet. Men tack för tipset ändå!! Får hoppas att det löser sig för mig snart. Kan ju inte vara arbetslös föralltid :) kram
None None

2013-12-12 @ 22:18:00
Postat av: Deb

Du funderar inte på att plugga vidare då? (: Det är väl det bästa man kan göra nu när det är dåligt med jobb

2013-12-15 @ 17:25:59
URL: http://milkk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0