Less

Nu måste jag skriva av mig.
 
Jag måste bara säga att så skoltrött som jag är just nu har jag aldrig varit i hela mitt liv. Är så fruktansvärt less på ALLT som har med skolan att göra. I vanliga fall är jag en sådan person som faktiskt tycker skolan är helt okej, gör skolarbeten osv. på en gång så jag har det gjort, men nu kan jag bara inte. Hjärnan säger nej, hjärtat säger nej, hela jäkla kroppen protesterar. Jag känner alltså fysiskt hur jag inte orkar skolan. Ont i magen, somnar med ångest... nej fy. Jag vet att jag ligger bra till i alla ämnen, det säger lärarna. Men samtidigt är det bara 5 veckor med aktivt pluggande kvar, och jag känner hur paniken växer inom mig att jag inte ska hinna klart med det som är kvar. Och har man väl fått igång den stressen, blir det som en blockad i huvudet och det går inte att plugga. Just nu sitter jag och försöker göra den vetenskapliga rapporten i samhällskunskap för ca 10e gången, men det går bara inte. Jag försöker tänka framåt, tittar på min studentmössa och studentklänning... men just nu hjälper det knappt. Detta är mitt 12e år i skolan och nu är jag less.
 
Ge mig detta. Ge mig glädje, lättnad, hopp, framtidsdrömmar. Vill spola fram tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0