Stå på er tjejer!

Snälla, titta på detta! Jag blir så glad så fort NÅGON säger NÅGONTING om det här. I stort sätt alla bara sitter och håller tyst om det även fast vi lever i det allihopa. Det är ju så sjukt? Hur lång tid ska det dröja innan vi börjar protestera mot idealen tjejer? Jag menar på riktigt? Jag försöker själv sakta men säkert göra det mer och mer iallafall. Lite komiskt att medan jag skriver det här så ser jag att reklamen för Coca-Cola Light är på TV, ni vet den där när tjejerna är typ barbiedockor? Förut drack jag endast light läsk, men nu har jag börjat dricka vanlig. Det känns lite som att jag gör det bara för att jag blir så förbannad över alla dessa oskrivna regler som vi tjejer har. Vill jag ha vanlig läsk så vill jag fan kunna dricka det utan att folk ifrågasätter det. Nu råkar ju jag tycka helt ärligt att light läsk är gott, men jag klarar knappt av att dricka det längre, just för att det typ förväntas av oss tjejer.

Varför har inte skolor föreläsningar om det här sjukt stora problemet som tar livet av tjejer, och killar med för den delen? Varför tycker man att det är viktigare att föreläsa om t.ex. könssjukdomar? Att ha en ätstörningar är väl minst lika vanligt som att ha en könssjukdom? Om inte ännu vanligare. Nej usch jag förstår inte detta. Stå på er tjejer! Ingen människa kan tåla hur mycket som helst. Våga be om hjälp om ni behöver det!

"Att visa sig svag kan ibland vara det vackraste som finns".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0