Kom sommarnätter under stjärnor kom


Jag steg och föll med skjutna vingar,
genom glass-slott i aprilskyar
Och fjädergrottor överallt,
har sett de bästa moln

Men nu skymmer de solen,
de regnar och snöar på varenda en
Och allt jag borde ha gjort men,
moln kom i vägen

Jag har sett på moln från båda sidor nu,
från in och ut
Och ändå ser jag nu,
bara moln-illusioner
Nu minns jag,
har aldrig förstått mig på moln
Inte det minsta

Kom sommarnätter under stjärnor, kom,
med ensamheter dagen om
Om du behöver den finns aldrig gryningen,
har sett hur kärlek vunnit

Försvunnit och förlorat,
och du lämnar nån skrattande när du gått
Och om du brydde dig, säg inte till nån,
ge inte bort dig själv

Jag har sett kärlek från båda sidor nu,
från att ge och ta
Och ändå ser jag,
bara kärleks-illusioner
Nu minns jag,
jag förstår inte kärlek
Inte det minsta

Och jag skulle ha ringt dig ikväll,
men handen fastnade framför mig
Och jag skulle sagt "jag älskar dig",
men stolthet kom i vägen

Och du eller jag, vem är konstigast?
är det bara jag som förändrats?
Ja, nåt är borta, men nåt hittas,
varje dag

Jag har sett livet från båda sidor nu,
från upp och ner
Och ändå ser,
jag bara livs-illusioner
Men nu minns jag,
jag förstår inte livet
Inte det minsta

Har sett allt från båda sidor nu,
från in och ut
Och ändå ser jag nu,
bara illusioner

Kommentarer
Postat av: sän

bra söt du

2012-04-26 @ 17:35:23
URL: http://sannakarlborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0