Dagens i-landsproblem.

Jeans.
Denna ständiga källa av frustration.

Jag kan seriöst inte använda jeans utan att känna mig ful eller obekväm. Svarta jeans går superbra, men inga andra. Jag vet inte riktigt vad mitt problem med jeans är, för jag tycker att vissa är sköna att ha på sig. Jag tål dem inte bara! Jag tror det är pga färgen, att de liksom nästan alltid är i någon nyans av blå. Det enda sättet jag kan matcha det med är att ha något svart som överdel, eller möjligen vitt. Men har jag vitt så känner jag mig för ljus och konstig eftersom det då blir blå och vit, vilket för mig är för ljusa färger att ha på sig totalt på en outfit. Det kan vara okej om jeansen är mörkblå men jag tycker det finns få snygga mörkblå jeans. Jag måste typ alltid ha nåt svart på mig, även fast det kanske bara är nåt litet haha. Svartstörning? ;) Jag tror att problemet ligger mycket i att jag inte tål när saker inte matchar. Jag kan t.ex. inte ha jeans, en svart tröja också vita strumpor till det, utan det måste isånnafall vara svarta strumpor eftersom tröjan är svart. Asjobbigt hahaha.. Så jävla skämmigt att jag faktiskt till och med ofta matchar mina underkläder till kläderna jag har på mig även fast jag är den enda som ser det haha... (Förutom my boyfriend då).

Vissa dagar bestämmer jag mig för att idag, idag ska jag banne mig ha jeans! Så tänkte jag imorse, hade till och med i förväg plockat fram mina favoritjeans (de enda jag tycker om av de typ 7 par jag har, kan man säga favorit då?) samt en av de tröjor som jag tycker är helt okej att ha till jeans. MEN trot eller ej kära vänner, så lämnade jag huset med svarta leggings. Alltså jag vet inte vad problemet är, det sticker i mina ögon när jag ser mig i spegeln när jag har jeans. Det ser... fel ut. Inte att jag har dåligt självförtroende och inte kan bära upp dem, utan det känns bara fel. Jag kan tycka jeansen är skitsnygga och sexiga och tjejiga och allt vad jeans ofta är när jag ser dem, men när jag väl har de på mig så tycker jag att jag ser pojkaktig ut och bara vill slänga på mig glitter och rosetter för att kompensera? Varför? Förstår inte detta.

Nån mer som har detta otroligt irriterande i-landsproblem?
Skulle seriöst inte överleva utan leggings och svarta jeans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0