Skydda er med överfallslarm!

Hej alla fina! Jag tänkte bara tipsa er om en superbra app för iPhone som heter "överfallsskydd". Jag har den jämt när jag är ute och går själv i mörkret! Ska försöka förklara så gott jag kan hur den funkar.

Den funkar så att man under appens inställningar lägger in numret till 3 kontakter (tex mamma, pappa, bror) som kan hjälpa vid eventuell fara, samt väljer ett meddelande som då ska skickas till dem. T.ex. så har jag "Hjälp, jag blir överfallen!" som text. Om man har appen uppe när man är ute och går så kan man lätt trycka på en larmknapp om man plötsligt skulle bli överfallen. Om man trycker på larmknappen så tjuter det fruktansvärt högt (provade hemma) och det skickas sms med texten man har valt till de 3 kontakter som man valt. Med smset kommer också en länk till en GPS karta så personen som ser smset kan se exakt var man är någonstans. Hur bra som helst ju?!

Denna app kan också användas av de som är utsatta i sitt hem, då man kan stänga av själva "larmfunktionen" så det inte tjuter utan bara skickas sms om man trycker på larmknappen. På det sättet kan en släkting eller liknande snabbt komma och hjälpa.

Appen kostar 15kr men det var det lätt värt kan jag lova! Ger väldig trygghet när man t.ex. går ensam tycker jag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0